Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272786
Title: Идентичность студента БГУ в конструктивистском контексте интеллектуализма и креативности
Other Titles: Identity of a student of BSU in the constructivist context of intellectualism and creativity / M.D. Ivanova
Authors: Иванова, М. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетоведение: опыт и перспективы научных исследований и преподавания : материалы республиканской науч.-практ. конференции, приуроченной к 100-летию Белорусского государственного университета, Минск, 14 октября 2021 г. / БГУ, Фак. философии и социальных наук, Исторический фак. ; [редкол.: В. С. Сайганова (отв. ред.), О. В. Новикова, Т. В. Бурак]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 118-123.
Abstract: В докладе раскрывается идентичность студента БГУ в конструктивистском контексте интеллектуализма и креативности. Интеллектуализм интерпретирован как необходимое условие подготовки специалистов в неопределенном и «текучем» информационно-цифровом мире. Эпистемология и практика данного мира подразумевает диалогическое мировоззрение, способное решать проблемы, связанные с соизмеримостью в условиях неопределенности и изменчивости. Креативность рассматривается как качество специалиста, обеспечивающее продуктивную инновационную деятельность с опорой на собственные когнитивные ресурсы. Показано, что БГУ является образовательным пространством, в котором постоянно совершенствуются условия для формирования интеллектуализма и креативности студентов. Конструктивный контекст интеллектуализма и креативности способствует формированию умений в открытых системах знаний и преодолению постмодернистской множественности идентичностей
Abstract (in another language): The report reveals the identity of a BSU student in the constructivist context of intellectualism and creativity. Intellectualism is interpreted as a necessary condition for training specialists in an uncertain and “fluid” information-digital world. The epistemology and practice of this world implies a dialogical worldview capable of solving problems associated with commensurability in conditions of uncertainty and variability. Creativity is seen as a quality of a specialist that ensures productive innovation activity based on one's own cognitive resources. It is shown that BSU is an educational space in which conditions for the formation of intellectualism and creativity of students are constantly being improved. The constructive context of intellectualism and creativity contributes to the formation of skills in open knowledge systems and overcoming the postmodern plurality of identities
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272786
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 010805112021, Деп. в БГУ 05.11.2021
Appears in Collections:2021. Университетоведение: опыт и перспективы научных исследований и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118-123.pdf550,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.