Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/272425
Title: | Специфика адаптации иностранных студентов в поликультурной городской среде |
Other Titles: | The specifics of adaptation of foreign students in a multicultural urban environment / A. M. Bobr |
Authors: | Бобр, А. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Социальные практики и развитие городской среды: урбанистика и инноватика [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 25–26 нояб. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. В. Пинчук (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 33-37. |
Abstract: | Автор рассматривает особенности адаптации иностранных студентов в современной поликультурной среде города. Интернационализация образования трактуется как процесс, при котором цели, содержание и структурная организация образования получают международное измерение. Следствием интернационализации образования выступает бурный рост количества иностранных студентов в структуре городского населения. Выделяются и рассматриваются различные последствия включения иностранных студентов в реальные городские практики, такие как экономические, культурологические, геополитические. Процесс адаптации иностранных студентов к городской среде имеет как положительные, так и отрицательные стороны, связанные с особенностями и противоречиями межкультурного диалога |
Abstract (in another language): | Author examines the features of adaptation of foreign students in the modern multicultural environment of the city. The internationalization of education is interpreted as a process in which the goals, content and structural organization of education receive an international dimension. The consequence of the internationalization of education is a rapid increase in the number of foreign students in the structure of the urban population. Various consequences of the inclusion of foreign students in real urban practices, such as economic, cultural, and geopolitical, are highlighted and considered. The process of adaptation of foreign students to the urban environment has both positive and negative sides associated with the peculiarities and contradictions of intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/272425 |
ISBN: | 978-985-881-234-8 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Социальные практики и развитие городской среды: урбанистика и инноватика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.