Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271404
Title: | Фундаментальная теория как фактор повышения эффективности университетского образования |
Authors: | Беркова, О. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 3. - С. 13-17. |
Abstract: | В статье рассматривается необходимость возврата в социально-гуманитарный блок образовательного процесса высшей школы фундаментальной экономической теории как способной наилучшим образом объяснять малым количеством принципов большое разнообразие общественных явлений, особенно в условиях бурного нарастания потока учебной, научной и публицистической информации в современном мире. |
Abstract (in another language): | The article considers the need to return to the social and humanitarian block of the educational process of higher school fundamental economic theory as capable of explaining in the best way with a small number of principles a great variety of social phenomena, especially in conditions of the rapid increase in the flow of educational, scientific and journalistic information in the modern world. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271404 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Беркова_ВШ_2021-3-013-017.pdf | 270,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.