Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271350
Title: | Инфографика как средство обучения грамматике иностранных учащихся |
Other Titles: | Infographics as a means of teaching grammar to foreign students / L. G. Shesterneva |
Authors: | Шестернева, Л. Г. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Романия: языковое и культурное наследие – 2021 [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6 мая 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 191-197. |
Abstract: | В публикации обосновывается целесообразность использования инфографики как средства обучения грамматике иностранных учащихся на занятиях по русскому языку как иностранному, рассматриваются дидактические и функциональные возможности использования инфографики на занятиях по РКИ, направленных на развитие устной и письменной речи. С этой целью изучаются различные виды инфографики. Новизна публикации заключается в разработке видов упражнений от уровня А2 на закрепление падежных форм имени существительного (Творительный, Родительный, Предложный падежи), глаголов движения, категории вида глагола, имени числительного. Также в работе определяются соответствующие критерии отбора инфографики при изучении русского языка как иностранного, преимуществ при обучении студентов-иностранцев продуктивным видам речевой деятельности. Среди достоинств инфографики отмечаются аутентичность, возможность использования готовых материалов без предварительной адаптации |
Abstract (in another language): | The publication substantiates the expediency of using infographics as a means of teaching grammar to foreign students in classes in Russian as a foreign language, examines the didactic and functional possibilities of using infographics in classes in RFL aimed at the development of oral and written speech. To this end, various types of infographics are being studied. The novelty of the publication lies in the development of types of exercises from the A2 level to consolidate the case forms of the noun (Instrumental, Genitive, Prepositional), verbs of motion, categories of the type of verb, and the numeral. The work also defines the relevant criteria for the selection of infographics in the study of Russian as a foreign language. advantages in teaching productive types of speech activity to foreign students. Among the advantages of infographics are authenticity, the ability to use ready-made materials without prior adaptation |
Description: | Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271350 |
ISBN: | 978-985-881-223-2 |
Appears in Collections: | 2021. Романия: языковое и культурное наследие |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
191-197.pdf | 724,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.