Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271349
Title: Применение информационно-коммуникационных технологий как инструмента онлайн-обучения иностранным языкам
Other Titles: Application of information and communication technologies as an online-language learning tool / A. V. Toupik
Authors: Тупик, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Романия: языковое и культурное наследие – 2021 [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6 мая 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 187-190.
Abstract: В этой статье обсуждается актуальность применения информационно-коммуникационных технологий в обучении иностранным языкам, в частности, французскому как иностранному в условиях онлайн-обучения, а также взаимосвязь между практическим подходом и использованием информационно-коммуникационных технологий в обучении французскому языку как иностранному. Автор подчеркивает важность применения информационно-коммуникационных технологий как инструмента онлайн-обучения иностранным языкам, рассматривает возможности, предоставляемые информационно-коммуникационными технологиями в целях практикоориентированности преподавания французского языка как иностранного. Наконец, приводится пример цифровых ресурсов для обучения французскому языку, разработанных в конкретных образовательных целях
Abstract (in another language): This article discusses the relevance of the use of information and communication technologies in the teaching of foreign languages, in particular French as a foreign language in online learning, as well as the relationship between the practical approach and the use of information and communication technologies in the teaching of French as a foreign language. The author highlights the importance of using information and communication technologies as a tool for online foreign language education. The author is considering the possibilities offered by information and communication technologies to apply a practical approach in the teaching of French as a foreign language. Finally, an example is given of digital resources for French language instruction developed for specific educational purposes
Description: Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271349
ISBN: 978-985-881-223-2
Appears in Collections:2021. Романия: языковое и культурное наследие

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
187-190.pdf801,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.