Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271349
Title: | Применение информационно-коммуникационных технологий как инструмента онлайн-обучения иностранным языкам |
Other Titles: | Application of information and communication technologies as an online-language learning tool / A. V. Toupik |
Authors: | Тупик, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Романия: языковое и культурное наследие – 2021 [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6 мая 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 187-190. |
Abstract: | В этой статье обсуждается актуальность применения информационно-коммуникационных технологий в обучении иностранным языкам, в частности, французскому как иностранному в условиях онлайн-обучения, а также взаимосвязь между практическим подходом и использованием информационно-коммуникационных технологий в обучении французскому языку как иностранному. Автор подчеркивает важность применения информационно-коммуникационных технологий как инструмента онлайн-обучения иностранным языкам, рассматривает возможности, предоставляемые информационно-коммуникационными технологиями в целях практикоориентированности преподавания французского языка как иностранного. Наконец, приводится пример цифровых ресурсов для обучения французскому языку, разработанных в конкретных образовательных целях |
Abstract (in another language): | This article discusses the relevance of the use of information and communication technologies in the teaching of foreign languages, in particular French as a foreign language in online learning, as well as the relationship between the practical approach and the use of information and communication technologies in the teaching of French as a foreign language. The author highlights the importance of using information and communication technologies as a tool for online foreign language education. The author is considering the possibilities offered by information and communication technologies to apply a practical approach in the teaching of French as a foreign language. Finally, an example is given of digital resources for French language instruction developed for specific educational purposes |
Description: | Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271349 |
ISBN: | 978-985-881-223-2 |
Appears in Collections: | 2021. Романия: языковое и культурное наследие |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
187-190.pdf | 801,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.