Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271259
Title: | Использование принципа наглядности при обучении лексике |
Other Titles: | Usage of the principle of illustrarive material in teaching vocabulary / S.A. Davydova |
Authors: | Давыдова, С. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 334-337. |
Abstract: | В статье рассматривается вопрос об использовании принципа наглядности при обучении лексики. Приводятся приемы для эффективного запоминания новой лексики. Описываются достоинства использования принципа наглядности в обучении лексики при изучении иностранного языка |
Abstract (in another language): | The article discusses the issue of using the principle of illustrative material in teaching vocabulary. Techniques for effective memorization of new vocabulary are given. The advantages of using the principle of illustrative material in teaching vocabulary when learning a foreign language are described |
Description: | Раздел 6. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 6. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271259 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
334-337.pdf | 438,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.