Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271209
Title: Педагогический дизайн в эпоху становления постиндустриального информационного общества
Other Titles: Instructional design in the era of the formation of the post-industrial information society / L.V. Khvedchenya
Authors: Хведченя, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 71-80.
Abstract: В статье освещаются особенности педагогического дизайна в контексте требований современной парадигмы образования. Проанализировано само понятие педагогического дизайна, представлены модели и принципы проектирования учебного процесса, учебного курса и отдельного модуля в условиях смешанного обучения. Отмечается решающая роль ИКТ в проектировании современного образовательного пространства
Abstract (in another language): The article highlights the features of instructional design in the context of the requirements of the modern paradigm of education. The very concept of instructional design is analyzed, models and principles of designing the educational process, training course and a separate module in a blended learning environment are presented. The decisive role of ICT in the design of modern educational environment is noted
Description: Раздел 1. Современные стратегии гуманитарного образования = Section 1. Modern strategies of humanitarian education
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271209
ISBN: 978-985-881-213-3
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-80.pdf472,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.