Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/270258
Title: Роль ученого в создании и развитии музеев высших учебных заведений БССР в 1920-1930-е гг.
Other Titles: The role of the scientist in the creation and development of museums of higher educational institutions of the BSSR in the 1920-1930
Authors: Пригодич, Дарья Игоревна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Этнокультурное наследие Беларуси и его использование в туризме : материалы международной научно-практической конференции, Минск, 17 октября 2019 г. / БГУ, Исторический фак., Каф. этнологии, музеологии и истории искусств ; редкол.: Т. А. Новогродский, И. В. Олюнина (отв. ред.). – Минск : БГУ, 2020. – С. 37-40.
Abstract: В статье рассматривается роль ученого в организации музеев и учебно-вспомогательных кабинетов, обеспечивающих наглядность учебного процесса. Музеи различного профиля были оснащены ценнейшими экспонатами и образцами и были общедоступными просветительскими учреждениями. Эти учреждения передавали информацию не только о материальном, но и нематериальном наследии: знаниях, умениях, традициях и др.
Abstract (in another language): The article discusses the role of the scientist in the organization of museums and educational and auxiliary rooms, providing the visibility of the educational process. Museums of various profiles were equipped with valuable exhibits and samples and were public educational institutions. These institutions transmitted information not only about tangible, but also intangible inheritance: knowledge, skills, traditions, etc.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/270258
Number, date deposit: №001218022020, Деп. в БГУ 18.02.2020
Appears in Collections:2019. Этнокультурное наследие Беларуси и его использование в туризме

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prigodich Daria Igorevna.pdf317,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.