Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269868
Title: Key skills of consultants and managers
Other Titles: Ключевые навыки консультантов и менеджеров / Я. Попович, Д. Милошевич
Authors: Popovic, J.
Miloševic, D.
Keywords: ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Организация и управление
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 720-723.
Abstract: Routine and semi-routine jobs will automate over time. It is predicted that in the coming period, nearly a third of working-age people will lose their jobs, which will no longer exist. On the other hand, the need for new jobs with new knowledge and skills will open up. Organizations will suffer major transformations if they are to survive under the new conditions of the 4th Industrial Revolution. For transformation purposes, business organizations hire consultants. Consultants are external agents of change. Consultancy companies are looking for people who meet their criteria and can fit their way of working. Consulting houses are in constant demand for the best educated academics who have practical knowledge and skills important for the success of projects. The most important skills for the work of consultants are proven practical application of knowledge in problem solving, communication skills, teamwork, understanding of the needs and desires of clients. In order to achieve a career in consulting firm, a new consultant needs to be found in the way he works and the organizational culture of the consulting firm where he works. In return, young consultants will gain valuable experiences during their work on different tasks and clients. This kind of experience is highly valued when engaging medium and senior management in companies
Abstract (in another language): Регулярные и полурутинные задания будут автоматизироваться с течением времени. Прогнозируется, что в предстоящий период почти треть людей трудоспособного возраста потеряют работу, которой больше не будет. В то же время откроется потребность в новых рабочих местах с новыми знаниями и навыками. Организации пострадают от крупных преобразований, если они хотят выжить в новых условиях 4-й промышленной революции. Для целей трансформации бизнес-организации нанимают консультантов. Консультанты являются внешними проводниками перемен. Консалтинговые компании ищут людей, которые отвечают их критериям и могут соответствовать их способу работы. Консалтинговые дома пользуются постоянным спросом на лучших образованных ученых, которые имеют практические знания и навыки, важные для успеха проектов. Наиболее важными навыками работы консультантов являются проверенное практическое применение знаний в решении проблем, коммуникативные навыки, командная работа, понимание потребностей и желаний клиентов. В свою очередь молодые консультанты приобретут ценный опыт во время работы над различными задачами и клиентами. Такой опыт высоко ценится при привлечении среднего и высшего руководства в компании
Description: 7. Корпоративное управление, человеческие ресурсы и инновации в условиях современной экономики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269868
ISBN: 978-985-7214-47-1
Appears in Collections:2021. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
720-723.pdf471,96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.