Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/266380
Title: Национальный медиаизмеритель: особенности становления и методологические подходы к измерению рейтингов телевидения и радио
Other Titles: National media measurer: features of formation and methodological approaches to measuring television and radio ratings / A. V. Postalovsky
Authors: Посталовский, Александр Владимирович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Коммуникация в социально-гуманитарном знании, экономике, образовании : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 13–15 мая 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; В. Ф. Гигин (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 263-268.
Abstract: Представленная публикация посвящена рассмотрению методологических подходов к измерению рейтинговых показателей аудитории телевидения и радио, применяемых в практической деятельности национального медиаизмерителя – ЗАО «МедиаИзмеритель». В работе раскрывается содержание методологии изучения телеаудитории (пиплметрия), объясняются принципы построения и рекрутирования телевизионной панели для участия в исследовании. Исследовательский подход к изучению телесмотрения сформирован на основании методики и практики медиаизмерения международной компании «Kantar» (Великобритания). Непосредственный контроль за ходом проводимых работ в отношении телеизмерения и радиоизмерения осуществляют исследовательские компании, входящие в структуру «Kantar» («Kantar» Казахстан – телеизмерения, «Kantar» Турция – радиоизмерения). В настоящее время в контексте формирования и реализации практики национального медиаизмерения реализуются пиплметрический подход с образованием постоянной панели участников (650 домохозяйств) исследования (телевидения) и методика «day after recall» при фиксации радиослушания
Abstract (in another language): The presented publication is devoted to the consideration of methodological approaches to measuring the rating indicators of television and radio audiences used in the practice of the national media measuring instrument – «Mediameter». The work reveals the content of the methodology for studying the television audience (peoplemetry), explains the principles of building and recruiting a television panel for participation in the study. The research approach to the study of television viewing is formed on the basis of the methodology and practice of media measurement of the international company "Kantar" (Great Britain). Research companies that are part of the Kantar structure (Kantar Kazakhstan – telemetry, Kantar Turkey – radio measurements) directly control the progress of work in relation to telemetry and radio measurements. At present, in the context of the formation and implementation of the practice of national media measurement, a people-metric approach is being implemented with the formation of a permanent panel of participants (650 households) of the study (television) and the “day after recall” method for fixing radio listening
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/266380
ISBN: 978-985-881-280-5
Appears in Collections:Материалы V Международной научно-практической конференции, Минск, 13–15 мая 2021 г.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
263-268.pdf424,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.