Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262176
Title: К вопросу об использовании дистанционного обучения иностранному языку в неязыковом вузе
Other Titles: On the issue of distance foreign language learning in a non-linguistic university / O. G. Poleshchuk
Authors: Полещук, О. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 419-423.
Abstract: Данная статья посвящена рассмотрению потенциала дистанционного обучения как формы обучения иностранному языку в неязыковом ВУЗе в условиях цифровизации образования. Дистанционное обучение в неязыковом ВУЗе имеет ряд преимуществ и недостатков. Внедрение информационно-компьютерных технологий (ИКТ) в учебный процесс позволило высшему образованию выйти на качественно новый технологический уровень
Abstract (in another language): This article examines the potential of distance learning as a form of teaching a foreign language in a non-linguistic university in the context of digitalization of education. Distance learning in a non-linguistic university has a number of advantages and disadvantages. The introduction of information and computer technologies (ICT) into the educational process has allowed higher education to reach a qualitatively new technological level
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262176
ISBN: 978-985-881-279-9
Appears in Collections:2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
419-423.pdf378,41 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.