Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/259004
Title: Приёмы переводческих трансформаций при локализации текстов англоязычной рекламы
Other Titles: Translation transformations in the localization of English-language advertising texts / V.V. Zhuravliova
Authors: Журавлёва, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 276-278.
Abstract: В работе рассматриваются понятие локализации, её актуальность и особенности использования при переводе англоязычных рекламных текстов. Приведены примеры использования переводческих трансформаций в контексте локализации
Abstract (in another language): This paper is devoted to the concept of localization, its relevance and the specifics of its use in the translation of English-language advertising texts. Examples of the use of translation transformations in the context of localization are given
Description: Раздел 4. Литературоведение, перевод и интерпретация текста = Section 4. Literature studies, translation and text interpretation
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/259004
ISBN: 978-985-811-085-6
Appears in Collections:2021. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
276-278.pdf370,83 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.