Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/257413
Title: | Социокультурный контекст современного дизайн-образования: риски и противоречия компетентностного подхода |
Other Titles: | Sociocultural Context of Modern Design Education: Risks and Contradictions of Competency Building Approach / Menshikova A. N. |
Authors: | Меньшикова, Анастасия Николаевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 15–16 апр. 2020 г. В 2 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Х. С. Гафаров (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 208-215. |
Abstract: | В статье анализируются проблемы социокультурного контекста в современном дизайн-образовании. Автор дает анализ феномена дизайна с различных точек зрения, размышляет о тенденциях развития дизайн-образования в современных условиях, указывает на положительные и отрицательные факторы |
Abstract (in another language): | The article analyzes the problems of the sociocultural context in modern design education. The author gives an analysis of the design phenomenon from various points of view, reflects on the trends in the development of design education in modern conditions, points to positive and negative factors |
Description: | Раздел 4. Социокультурные, исторические, психолого-педагогические аспекты дизайна и дизайн-образования = Section 4. Sociocultural, historical, psychological and pedagogical aspects of design and design education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/257413 |
ISBN: | 978-985-881-072-6 (ч. 2); 978-985-881-071-9 |
Appears in Collections: | 2020. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
208-215.pdf | 1,7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.