Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257405
Title: Роль профессиональной деятельности дизайнера в проектировании музейно-образовательной среды
Other Titles: The Role of Designer’s Professional Activity in the Museum and Educational Environment Projecting / Shtifanova E. V., Komarov D. A.
Authors: Штифанова, Евгения Вячеславовна
Комаров, Дмитрий Андреевич
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 15–16 апр. 2020 г. В 2 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Х. С. Гафаров (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 163-169.
Abstract: В данной статье рассмотрены основные задачи, стоящие перед дизайнером при проектировании современного музея для создания динамичной музейной среды. Важнейшими особенностями современной экспозиции, характеризующими динамичность музейной среды, являются коммуникативность, интерактивность и универсальность. На примере исторического парка «Россия – Моя история» и музея истории Екатеринбурга рассмотрено влияние профессиональной деятельности дизайнера на формирование музейно-образовательной среды, а также применение современных мультимедийных и интерактивных технологий
Abstract (in another language): This article discusses the main problems facing the designer in projecting a modern museum, in creating a dynamic museum environment. The most important features of modern exhibition, which describe the dynamism of the museum environment, are communication, interactivity and universality. By the example of the historical park “Russia - My History” and the Museum of Yekaterinburg History the influence of the designer professional activity on the museum educational environment creation, as well as the use of modern multimedia and interactive technologies have been considered
Description: Раздел 4. Социокультурные, исторические, психолого-педагогические аспекты дизайна и дизайн-образования = Section 4. Sociocultural, historical, psychological and pedagogical aspects of design and design education
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257405
ISBN: 978-985-881-072-6 (ч. 2); 978-985-881-071-9
Appears in Collections:2020. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
163-169.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.