Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257159
Title: Эвристическое обучение в реализации программы развития креативных способностей у студентов
Other Titles: Heuristic learning in students′ creative development program realization / Dyubkova-Zhernosek T.P.
Authors: Дюбкова-Жерносек, Т. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Фундаментальная наука и образовательная практика : материалы ХI Респ. науч.-методолог. семинара «Актуальные проблемы современного естествознания», Минск, 3 дек. 2020 г. / редкол.: В. А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. – Минск : РИВШ, 2020. – С. 137-140.
Abstract: В статье обсуждается роль открытого (эвристического) задания в развитии креативных способностей у студентов университета. В качестве примера приводится содержание открытого задания. Кратко излагаются этапы создания обучающимся субъективного образовательного продукта. Приводятся фрагменты рефлексии, которые наряду с материализованным продуктом собственной учебной деятельности студента отражают его внутренние изменения в виде эволюции знаний, опыта, личностных качеств
Abstract (in another language): The role of open type (heuristic) task in the development of students′ creative abilities is discussed in the article. As an example, the content of an open type task is given. The stages of subjective educational product creation by students are briefly outlined. Fragments of reflection are given, which, along with the materialized product of the student's own educational activity, reflect his internal changes in the form of the evolution of knowledge, experience, and personal qualities
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257159
ISBN: 978-985-586-413-5
Appears in Collections:Статьи кафедры экологии человека

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
137-140.pdf208,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.