Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253217
Title: | Основные факторы эффективности кейс-технологии в обучении межкультурной коммуникации |
Other Titles: | Basic factors which make case studies effective in teaching cross-cultural communication |
Authors: | Отчик, А. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 73—76. |
Abstract: | Статья посвящена аргументации ведущей роли кейс-технологии в развитии умений межкультурной коммуникации посредством анализа ее структурных элементов и выявления основополагающих характеристик, среди которых обозначена проблемная организация образовательного процесса по иностранному языку, комплексное развитие умений межкультурной коммуникации посредством решения практических задач кейса через лежащую в его основе реальную или вымышленную проблемную ситуацию межкультурного характера, моделирование ситуаций межкультурного контакта и технологизированный характер деятельности всех участников образовательного процесса. Кроме того, обозначены возможные способы варьирования сложности предлагаемых кейсов за счет изменения уровня его управляемости и представлена схема работы над ними. |
Abstract (in another language): | The article deals with the reasoning on the leading role of case studies in the development of cross-cultural skills by means of the analysis of its structural elements and the identification of the basic characteristics: a problem solving approach to language learning, complex development of cross-cultural skills through pragmatic activities, simulations of cross-cultural communication and strict adherence to the pattern of the case analysis. The article also covers possible ways of variation of the level of case complexity and the scheme of the case analysis. |
Description: | Ключевые слова: межкультурная коммуникация, кейс-технология, дидактические основания. = Key words: cross-cultural classification, case studies, didactic grounds. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253217 |
Appears in Collections: | Выпуск 10. - 2020. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
otchik_Lang_practice_2020.pdf | 266,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.