Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253204
Title: | Роль инновационных процессов в образовании |
Other Titles: | The role of innovative processes in education |
Authors: | Гицкая, О. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 40—42. |
Abstract: | В статье рассматриваются наиболее значимые инновационные образовательные проекты: проблему энергоресурсосбережения, демографическую проблему, развитие информационной культуры, вопросы формирования гуманистических ценностей и социализации личности учащегося, инновационные проекты гражданско-патриотической направленности, профессиональная ориентация одаренных учащихся, а также затрагивается вопрос инновационного педагогического опыта. Суть инновационного образования — создавать будущее, ориентируясь не только на передачу знаний, но и на овладение компетенциями, позволяющими приобретать знания самостоятельно. Подчеркивается, что образование как социальный институт выполняет миссию по формированию инновационной культуры, ведь именно она определяет позитивное отношение человека к новым идеям. Инновационный педагогический опыт определяется как стимул развития образования в целом. Обладая громадным потенциалом, он определяет характер обновления образовательной практики. |
Abstract (in another language): | The most significant innovative educational processes are considered in the article. They are: the problem of energy conservation and resource efficiency, demographic problem, the development of information literacy, the issues of forming humanistic values and person’s social engagement, the innovative processes of civic and national targeting and the issues of career guidance for gifted students as well as the issue of innovative pedagogical experience. The essence of innovative education is to create the future focusing not only on transmitting knowledge, but also on acquiring competences that will give a possibility to gain knowledge on one’s own. It is stressed that education as a social instrument carries out the mission of forming innovative culture. It is innova-tive culture that determines the positive attitude of a person towards new ideas and embodiment of the new in different spheres of life. Innovative pedagogical experience is an impetus for the devel-opment of education taken as a whole. Possessing enormous potential it defines the kind of renewal of educational experience. |
Description: | Ключевые слова: инновация; инновационный процесс; инновационная деятельность; инновационный проект; система образования; проблема. = Key words: innovation; innovative process; innovative activity; innovative project; system of education; problem. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253204 |
Appears in Collections: | Выпуск 10. - 2020. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gitskaya_Lang_practice_2020.pdf | 243,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.