Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252382
Title: Организация дистанционных занятий: баланс между трансляцией теории и геймификацией
Other Titles: Organization of distance learning: balance between transmission of theory and gamification / O. N. Kaspiarovich-Rynkevich
Authors: Касперович-Рынкевич, О. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : ма­тэрыялы 22-­й Міжнар. навук.­-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 632-638.
Abstract: В статье приведен опыт организации дистанционных занятий на образовательном портале Белорусского государственного университета (реализован на платформе LMS Moodle) по дисциплинам «СМИ как специфическая система исторических источников» и «Методы сбора информации» с внедрением простейших приемов геймификации. Автор делится собственными разработками создания творческих заданий, при выполнении которых студенты реализуют методы анализа исторических источников, ретроспекции, групповой работы, прогнозирования, геймификации
Abstract (in another language): The article describes the experience of organizing distance learning on the platform on the educational portal of the Belarusian State University (implemented on the LMS Moodle platform) on the disciplines «Mass media as a specific system of historical sources» and «Methods of compiling information» with the introduction of the simplest gamification techniques. The author shares her own best practices for creating creative assignments. When completing creative assignments, students implement methods of analyzing historical sources, retrospective, group work and gamification
Description: Частка II. Навукова-метадычныя распрацоўкі выкладчыкаў
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252382
ISBN: 978-985-566-920-4
Appears in Collections:2020. Журналістыка – 2020: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
632-638.pdf376,61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.