Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/251885
Title: | Потенциал и преимущества эвристической игры в современном обучении |
Other Titles: | Potencial and advantages of heuristic game in contemporary teaching / Bushmanova K. |
Authors: | Бушманова, Е. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 268-273. |
Abstract: | В статье рассматривается понятие эвристической игры как средства повышения эффективности обучения, исходя из требований современных реалий. Автор обращается к методологии эвристического обучения, концепции диалогизации образования. Приведена сравнительная характеристика эвристического задания и эвристической игры, эвристической и дидактической игры. Примеры эвристических игр выступают способом развития универсальных компетентностей 21 века |
Abstract (in another language): | The concept of a heuristic game as a means of increasing the effectiveness of teaching based on the requirements of modern realities is observed. The author refers to the methodology of heuristic teaching and the concept of dialogization of education. The comparative characteristics of heuristic tasks and heuristic games, heuristic and didactic games are given. Examples of heuristic games are shown as a way to develop universal competencies in the 21st century |
Description: | Раздел 5. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 5. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/251885 |
ISBN: | 978-985-566-950-1 |
Appears in Collections: | 2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
268-273.pdf | 476,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.