Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251872
Title: Образование в перспективе постмодернистского мышления
Other Titles: Education in the perspective of postmodern thinking / Medvedev N.V.
Authors: Медведев, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 16-23.
Abstract: В статье рассматривается влияние постмодернизма на образование. Выявлены основные характеристики состояния «постмодерна». Подчеркивается, что такие факторы, как идиосинкразия к культурному многообразию и формам жизни, разрушение убеждения об определяющих аспектах идентичности личности, установление границы языка как средства для оправданного решения, оказывают воздействие на образовательный процесс с точки зрения постмодернистского способа мышления
Abstract (in another language): The article examines the influence of postmodernism on education. The main characteristics of the "postmodern" state are revealed. It is emphasized that such factors as idiosyncrasy towards cultural diversity and forms of life, the destruction of beliefs about the defining aspects of personal identity, the establishment of the boundary of language as a means for a justified solution, have an impact on the educational process from the postmodern way of thinking
Description: Раздел 1. Современные стратегии гуманитарного образования = Section 1. Modern strategies of humanitarian education
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251872
ISBN: 978-985-566-950-1
Sponsorship: Публикация подготовлена в рамках поддержанного РФФИ научного проекта № 19-011-00254
Appears in Collections:2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16-23.pdf527,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.