Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/251872
Title: | Образование в перспективе постмодернистского мышления |
Other Titles: | Education in the perspective of postmodern thinking / Medvedev N.V. |
Authors: | Медведев, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 16-23. |
Abstract: | В статье рассматривается влияние постмодернизма на образование. Выявлены основные характеристики состояния «постмодерна». Подчеркивается, что такие факторы, как идиосинкразия к культурному многообразию и формам жизни, разрушение убеждения об определяющих аспектах идентичности личности, установление границы языка как средства для оправданного решения, оказывают воздействие на образовательный процесс с точки зрения постмодернистского способа мышления |
Abstract (in another language): | The article examines the influence of postmodernism on education. The main characteristics of the "postmodern" state are revealed. It is emphasized that such factors as idiosyncrasy towards cultural diversity and forms of life, the destruction of beliefs about the defining aspects of personal identity, the establishment of the boundary of language as a means for a justified solution, have an impact on the educational process from the postmodern way of thinking |
Description: | Раздел 1. Современные стратегии гуманитарного образования = Section 1. Modern strategies of humanitarian education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/251872 |
ISBN: | 978-985-566-950-1 |
Sponsorship: | Публикация подготовлена в рамках поддержанного РФФИ научного проекта № 19-011-00254 |
Appears in Collections: | 2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.