Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251860
Title: Интегративная составляющая обучения английскому языку в неязыковых вузах как один из главнейших векторов современного гуманитарного образования
Other Titles: Integrative component of English language teaching at non-linguistic universities as one of the most important vectors of modern education / Polienko Z.V., Bondarik T.V.
Authors: Полиенко, З. В.
Бондарик, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 133-139.
Abstract: Авторы подчеркивают важность интегрированных уроков английского языка, которые позволяют включать разнообразную содержательную тематику, а также предполагают возможность вовлечения каждого в активный познавательный процесс, причём процесс не пассивного овладения знаниями, а активной познавательной самостоятельной деятельности каждого, так как каждый имеет возможность проявить себя в той области, которая ему ближе, и применить на практике полученные знания
Abstract (in another language): The authors underline importance of English integrative lessons which let include various informal subject areas. Besides, they suggest opportunity to encourage everybody into an active cognitive process. By the way, this process is not a passive knowledge acquisition but a cognitive independent activity because everybody has got an opportunity to show flairs in the nearest area and the knowledge in use
Description: Раздел 3. Интегративная сущность современного гуманитарного знания и его дидактические аспекты = Section 3. Integrative essence of modern humanitarian knowledge and its didactic aspects
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251860
ISBN: 978-985-566-950-1
Appears in Collections:2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
133-139.pdf470,19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.