Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/251851
Title: | Образовательные практики префигуративной культуры |
Other Titles: | Educational practices of prefigurative culture / Zaidal T.V. |
Authors: | Зайдаль, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 75-79. |
Abstract: | В статье рассматриваются практики образования префигуративного типа культуры. Проанализировано, какие из критических теорий 1960-1970-е гг. и экспериментов создания новых школ выявили значимые характеристики префигуративной культуры |
Abstract (in another language): | The article discusses the practice of education of the prefigurative culture. It is analyzed which of the critical theories of the 1960s-1970s and experiments in creating new schools have revealed significant characteristics of prefigurative culture |
Description: | Раздел 2. Социально-экономические аспекты гуманитарного образования = Section 2. Social and economic aspects of humanitarian education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/251851 |
ISBN: | 978-985-566-950-1 |
Appears in Collections: | 2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.