Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250810
Title: Перспективы использования массовых открытых онлайн-курсов в образовательном процессе
Other Titles: Prospects for using mass open online courses in the educational process / H. Yelovaya
Authors: Еловая, Е. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 2. – С. 205-208.
Abstract: Появление технологий Web 2.0 дало толчок развитию инновационного направления в дистанционном образовании – массовых открытых онлайн-курсов (МООК). Рассмотрены теоретические и практические вопросы развития МООК в контексте life-long learning, описаны этапы возникновения данного направления дистанционного обучения, проанализированы характеристики двух типов данных курсов, выделены их преимущества и недостатки, а также отличительные особенности МООК от традиционного дистанционного обучения
Abstract (in another language): The advent of Web 2.0 technologies gave impetus to the development of an innovative direction in distance education – mass open online courses (MOOCs). The article is devoted to theoretical and practical issues of MOOC development in the context of life-long learning. The stages of the emergence of this direction of distance learning are considered, the characteristics of two types of these courses are analyzed, their advantages and disadvantages are highlighted. Distinguishing features of MOOC from traditional distance learning are highlighted
Description: 7. Роль гуманитарных знаний в современном бизнес-образовании
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250810
ISBN: 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-32-7 (ч. 2)
Appears in Collections:2020. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
205-208.pdf915,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.