Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250808
Title: Использование кейс-технологии на уроках русского языка и литературы
Other Titles: Use of case technologies in the lessons of Russian language and literature / S. Grechkina
Authors: Гречкина, С. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 2. – С. 195-200.
Abstract: Кейс-метод придает новое звучание проблемным вопросам, учит искать нетривиальные подходы, поскольку не имеет единственно правильного решения. Особенно ценно в работе с кейсами умение мыслить, анализировать, развивать способности к собственному творчеству, используя богатство устной и письменной речи. Будучи интерактивным методом обучения, он позволяет повысить интерес учащихся к предмету, развивает независимость мышления, что важно и в бизнес-образовании
Abstract (in another language): The case method gives a new sound to problematic issues, teaches you to look for non-trivial approaches, because it does not have the only right solution. Especially valuable in working with cases is the ability to think, analyze, and develop abilities for one’s own creativity, using the wealth of oral and written speech. Being an interactive teaching method, it allows you to increase students' interest in the subject, develops independent thinking, which is important in business education
Description: 7. Роль гуманитарных знаний в современном бизнес-образовании
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250808
ISBN: 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-32-7 (ч. 2)
Appears in Collections:2020. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
195-200.pdf811,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.