Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250619
Title: | Развитие академической мотивации в условиях массового высшего образования |
Authors: | Эдвардс, Н. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 3. - С. 33-38. |
Abstract: | В статье теоретически обоснованы теория мотивации достижения N-Ach Г. Мюррея и Д. Макклелланда и практические рекомендации и приемы формирования, развития и поддержки академической мотивации студентов нового поколения Z в условиях массового высшего образования. Показано, что глобальная образовательная среда, сформированная благодаря повсеместно проникающим информационным технологиям, предоставляет преподавателю инструментарий для развития академической мотивации студентов в виртуализированной форме, например, посредством моделирования квазипрофессиональных ситуаций. |
Abstract (in another language): | The paper considers theoretical grounds for academic motivation promotion as the achievement theory N-Ach by Murray and McClelland and some practical recommendations and actions to create and promote academic motivation with the next Z-generation, under the circumstances of mass higher education. It is shown that the global feature of the educational envrironment due to proliferation of IT, provides an educator with facilities promoting the academic motivation through virtualization, e.g. as quazi-professional situations modelling. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250619 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2020, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Эдвардс_ВШ_ 3_2020-033-038.pdf | 280,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.