Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/249843
Title: | Повышение эффективности управления учебной деятельностью учащейся молодежи на основе диагностики цифрового следа |
Other Titles: | Increasing the efficiency of student youth’s learning activity management on the basis of digital stamp diagnostics / V. Punchyk, K. Artsiamionak, Z. Punchyk |
Authors: | Пунчик, В. Н. Артемёнок, Е. Н. Пунчик, З. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании) = International Congress on Computer Science: Information Systems and Technologies (in Education) [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч. конгресса, Респ. Беларусь, Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Казаченок (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 151-158. |
Abstract: | Адаптивной реакцией на цифровизацию общества явилось появление у учащейся молодежи клипового мышления. Этот феномен является образовательным вызовом устоявшейся системе подготовки специалистов. В статье описаны концепты повышения эффективности управления учебной деятельностью учащейся молодежи на основе интегративного параметра «учебные возможности обучаемого», структура и содержание которых дополнено с учетом диагностики цифрового следа. Описан накопленный образовательный опыт кафедры педагогики БГПУ им. М. Танка, реализованный на основе авторского диагностико-обучающего комплекса «Диагност 3.0», приводятся рекомендации и предложения организационно-управленческого характера |
Abstract (in another language): | An adaptive response to the society digitalization have been the clip thinking emergence among the students. This phenomenon is an educational challenge to the established training specialists system. This article describes the concepts of the management efficiency of student youth’s educational activity with the main integrative parameter “student’s learning capability”, its structure and content are supplemented with digital stamp diagnosis. The accumulated educational experience of the Pedagogics Chair BSPU named after M. Tank, which implemented on the basis of the author's diagnostic and training complex “Diagnost 3.0”, organizational and methodological recommendations and proposals are provided |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/249843 |
ISBN: | 978-985-566-948-8 |
Appears in Collections: | 2020. Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
151-158.pdf | 441,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.