Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242602
Title: Системный подход к разработке упражнений для развития умений реферирования иноязычного текста
Other Titles: System approach to the elaboration of exercises for the development of summarizing of a foreign text / L. М. Маksimuk
Authors: Максимук, Л. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 315-323.
Abstract: Основным требованием программы изучения иностранных языков студентами непрофильных специальностей является достижение практического владения языком, что позволяет свободно читать и понимать литературу на языке оригинала в соответствующей области знаний и вести дискуссию в области определенной тематики. Рассматривается проблема развития умений у студентов реферировать иноязычный текст.
Abstract (in another language): The main requirement of the program for studying foreign languages by students of minor is the achievement of practical language proficiency, which allows freely reading and understanding of the literature in the original language in the corresponding field of knowledge and to conduct a discussion in the field of a particular subject. The problem of developing the skills of students to summarize a foreign language text is considered.
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242602
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
315-323.pdf411,1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.