Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/242583
Title: | Интегрированный предметно-языковой подход в современной российской лингводидактике (университетский уровень) |
Other Titles: | Clil in Russian linguage education (tertiary level) / A. V. Kudryashova |
Authors: | Кудряшова, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 217-220. |
Abstract: | Данная статья рассматривает подходы CLIL и ESP с позиции компетенций, формируемых посредством их применения на уровне университетского образования. Проведен анализ целесообразности применения подхода CLIL, в сравнении с ESP, в виду наличия дидактического потенциала для большего охвата компетенций в целях обеспечения конкурентоспособности будущих специалистов. |
Abstract (in another language): | This article examines the CLIL and ESP approaches from the perspective of competencies developed through their application in teaching and learning at the tertiary level. Due to conducted analysis we made the conclusion about feasibility of the CLIL approach in view of its potential to cover a greater range of competencies needed to ensure future specialists’ competitiveness. |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/242583 |
ISBN: | 978-985-566-933-4 |
Appears in Collections: | 2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
217-220.pdf | 352,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.