Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/242546
Title: | Синхронный перевод как вузовская дисциплина: оценка результативности обучения |
Other Titles: | Teaching simultaneous interpreting at university: evaluating the educational results / Y. V. Maslov |
Authors: | Маслов, Ю. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 677-683. |
Abstract: | В материале рассматривается проблема преподавания разных видов перевода в неязыковом вузе. Внимание акцентируется на дисциплине «Синхронный перевод». Описываются различные подходы к оцениванию «переводческого продукта» и обучения в целом. Автор предлагает новый способ рефлексивной самооценки качества устно-речевого текста при переводе с иностранного языка на родной. |
Abstract (in another language): | The material deals with the problem of teaching various types of translation at a non-linguistic university. The focus is on the course in simultaneous interpreting. Various approaches are described aimed at evaluating the «product of interpretation» and the overall course results. The author postulates a novel way to self-evaluate the quality of spoken text when interpreting from a foreign into the native language. |
Description: | Раздел 5. Актуальные вопросы литературоведения, переводоведения и практики перевода |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/242546 |
ISBN: | 978-985-566-933-4 |
Appears in Collections: | 2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
677-683.pdf | 336,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.