Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242073
Title: The Use of Peer Assessment in the Learning Process
Other Titles: Использование взаимной оценки в процессе обучения / М. А. Одинцова
Authors: Odintsova, M. A.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2020 г. / редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 238-242.
Abstract: Peer feedback and assessment are important aspects for learning practice, which is reported in previous studies by Falchikov (2001), Ngar-Fun Liu and David Carless (2006), Strijbos and Sluijsmans (2010). Student assessment of other students' work has many potential benefits to learning. It encourages student autonomy and higher order thinking skills. At the same time there are numerous pitfalls but they can be avoided with anonymity, multiple assessors, and tutor moderation. This paper also explores the reasons why academics and students can be resistant to peer assessment.
Abstract (in another language): Взаимная обратная связь и оценка являются важными факторами процесса обучения, что уже сообщалось в предыдущих исследованиях Falchikov (2001), Ngar-Fun Liu and David Carless (2006), Strijbos and Sluijsmans (2010). Существует много потенциальных преимуществ в оценивании работ сверстников самими студентами. Этот процесс стимулирует студента к автономности и развитию навыков критического мышления. В то же время существует ряд трудностей, которые можно избежать, используя анонимность, несколько человек для оценивания и регулирование процесса преподавателем. Здесь также приводятся причины, почему преподаватели и студенты сопротивляются применению взаимной оценки.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242073
ISBN: 978-985-880-024-6
Appears in Collections:2020. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
238-242.pdf526,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.