Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/240412
Title: To the problem of teaching techniques selection for generation Z students
Other Titles: К проблеме выбора методов преподавания для студентов поколения Z / С. В. Соловьева
Authors: Solovjeva, S. V.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХIII Междунар. науч. конф., посвящ. 98-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 30 окт. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Г. Шадурский (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 70-73.
Abstract: This article is centered on the problem of pursuit of optimum teaching methods and techniques in respect of Generation Z students in a foreign language class in accordance with the existing theory of generations elaborated by W. Strauss and N. Howe in its adaptation for the post-soviet countries. It contains key characteristics of Generation Z representatives, results of the survey conducted among the students of the faculty of international relations regarding their prevalent cognitive learning styles based on the questionnaire elaborated by P. Honey and A. Mumford in its adaptation by A. D. Ishkov and N. G. Miloradova, and recommendations on organizing the educational process in a foreign language class in this connection.
Abstract (in another language): В данной статье рассматривается проблема поиска оптимальных методов и приемов в обучении иностранному языку представителей поколения Z в соответствии с существующей «теорией поколений» В. Штрауса и Н. Хоува в ее адаптации для стран постсоветского пространства. Приведены ключевые характеристики данного поколения, результаты анкетирования студентов факультета международных отношений на предмет преобладающих когнитивных стилей в обучениина основеанглоязычной адаптации опросника стилей деятельности П. Хони и А. Мамфорда под редакцией А. Д. Ишкова и Н. Г. Милорадовой, а также рекомендации по организации учебно-методического процесса на английском языке.
Description: Международный круглый стол «Инновационные и когнитивные технологии в профессиональной языковой подготовке студентов-международников»
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/240412
ISBN: 978-985-566-825-2
Appears in Collections:2019. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам = Міжкультурная камунікацыя і прафесійна арыентаванае навучанне замежным мовам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-73.pdf370,89 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.