Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239118
Title: Сетевые образовательные проекты как перспективное направление современного дизайн-образования
Other Titles: Network Educational Projects as a Future-Oriented Direction of Modern Design Education / Vorobyova L. V., Makarova N. P.
Authors: Воробьёва, Людмила Владимировна
Макарова, Нина Петровна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 апр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 209-213.
Abstract: В статье показано, что принципы проектного мышления и образования, проникая в современную образовательную среду, способствуют формированию новых педагогических практик и технологий, превращают традиционное образование в дизайн-образование. Обучение созданию сетевых проектов становится условием формирования профессиональных компетенций современного педагога.
Abstract (in another language): The article shows that the principles of project thinking and education, penetrating into the modern educational environment, contribute to the formation of new educational practices and technologies that transform traditional education into design education. Learning to create network projects becomes a condition for forming professional competencies of a modern teacher.
Description: Раздел 4. Информационные системы и технологии в дизайн-образовании = Section 4. Information systems and technologies in design education
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239118
ISBN: 978-985-566-834-4
Appears in Collections:2019. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
209-213.pdf237,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.