Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237414
Title: | Мотивы студентов инженерных специальностей заняться предпринимательством: опыт социологического исследования в БНТУ |
Authors: | Кобяк, О. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 4. - С.20-23. |
Abstract: | В рамках теории социального действия Макса Вебера построена эмпирическая типология мотивов студентов инженерных специальностей в отношении занятия предпринимательством. Наиболее перспективные и востребованные мотивы связаны с наращиванием социально-профессиональной самодостаточности и развитием коммуникативных качеств в структуре предпринимательских компетенций. Подтверждена гипотеза о том, что опыт предпринимательской деятельности родителей выступает предпосылкой повышения уровня предприимчивости детей, развития креативности их мышления, увеличения склонности к занятию предпринимательством. |
Abstract (in another language): | The empirical typology of motives of engineering students in terms of entrepreneurship was created in the framework of the Max Weber social action theory. The most perspective and sought-after motives are connected with accumulation of socio-professional self-sufficiency and development of communicative qualities in structure of entrepreneurial competencies. The hypothesis that the experience of entrepreneurial activity of parents is a prerequisite for increasing the level of initiatives of children, the development of creativity of their thinking, increasing the propensity to engage in entrepreneurship is confirmed. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237414 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кобяк_ВШ_4_2019-020-023.pdf | 223,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.