Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237414
Title: Мотивы студентов инженерных специальностей заняться предпринимательством: опыт социологического исследования в БНТУ
Authors: Кобяк, О. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 4. - С.20-23.
Abstract: В рамках теории социального действия Макса Вебера построена эмпирическая типология мотивов студентов инженерных специальностей в отношении занятия предпринимательством. Наиболее перспективные и востребованные мотивы связаны с наращиванием социально-профессиональной самодостаточности и развитием коммуникативных качеств в структуре предпринимательских компетенций. Подтверждена гипотеза о том, что опыт предпринимательской деятельности родителей выступает предпосылкой повышения уровня предприимчивости детей, развития креативности их мышления, увеличения склонности к занятию предпринимательством.
Abstract (in another language): The empirical typology of motives of engineering students in terms of entrepreneurship was created in the framework of the Max Weber social action theory. The most perspective and sought-after motives are connected with accumulation of socio-professional self-sufficiency and development of communicative qualities in structure of entrepreneurial competencies. The hypothesis that the experience of entrepreneurial activity of parents is a prerequisite for increasing the level of initiatives of children, the development of creativity of their thinking, increasing the propensity to engage in entrepreneurship is confirmed.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/237414
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2019, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кобяк_ВШ_4_2019-020-023.pdf223,42 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.