Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237404
Title: | Модель формирования информационно-математической компетентности студентов-медиков при изучении информатики и математической статистики |
Authors: | Храмов, В. В. Пашко, А. К. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 4. - С. 43-46. |
Abstract: | В статье показана актуальность проблемы формирования информационно-математической компетентности студентов медицинского университета, определена сущность понятия и ее структура. Разработана структурно-логическая модель формирования информационно-математической компетентности студентов-медиков при изучении дисциплин «Информатика в медицине» и «Математическая статистика в медицине». Для полученной модели обосновано предназначение каждого из блоков. Описаны комплексы практико-ориентированных задач, используемые при преподавании указанных дисциплин. |
Abstract (in another language): | The article substantiates the relevance of the problem of forming information and mathematical competence of medical university students, defines the essence of the concept and its structure. A structural-logical model has been developed for the formation of information and mathematical competence of medical students in the study of the following disciplines: “Informatics in medicine”, “Mathematical statistics in medicine.” For the resulting model, the purpose of each of the blocks is described. The sets of practice-oriented tasks used in the teaching of these disciplines are described. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237404 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Храмов_Пашко_ВШ_4_2019-043-046.pdf | 255,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.