Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/234868
Title: Особенности внедрения краеведения при организации образовательного процесса по учебному предмету (дисциплине) «География»
Other Titles: Features of the introduction of regional studies when organizing the educational process on the educational subject (discipline) «Geography» / Shymkevich A.A.
Authors: Шимкевич, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Современные направления развития физической географии: научные и образовательные аспекты в целях устойчивого развития [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию фак. географии и геоинформатики Белорус. гос. ун-та и 65-летию Белорус. геогр. о-ва, Минск, 13–15 нояб. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 637-640.
Abstract: В данной публикации рассмотрены особенности внедрения краеведения при организации образовательного процесса по учебному предмету (дисциплине) «География». Дано определение понятию «Краеведение», выделены важнейшие принципы, перечислены и охарактеризованы основные виды и организационные формы краеведения в Республике Беларусь. Выявлена и обоснована актуальность и значимость изучения учащимися информации об историко-культурном наследии своего края. На основе проведённого педагогического эксперимента автором определена степень влияния исследования учащимися своей малой и большой родины на формирование у них чувства патриотизма и гордости за свою страну.
Abstract (in another language): This publication describes the features of the introduction of regional studies when organizing the educational process on the educational subject (discipline) «Geography». The definition of the concept of «Regional studies» is given, the most important principles are highlighted, the main types and organizational forms of regional studies in the Republic of Belarus are listed and characterized. Revealed and justified the relevance and importance of studying by students the information about the historical and cultural heritage of their region. Based on the conducted pedagogical experiment, the author determined the degree of influence of the research by students of their small and big motherland on the formation of their feelings of patriotism and pride in their country.
Description: РАЗДЕЛ III. Региональная топонимика и ономастика. Методика преподавания географии. Образование для устойчивого развития. История Белорусского географического общества
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/234868
ISBN: 978-985-566-880-1
Appears in Collections:2019. Современные направления развития физической географии: научные и образовательные аспекты в целях устойчивого развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
637-640.pdf440,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.