Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/234164
Title: Возможности контекстного обучения в решении проблем профессионального становления на примере дисциплины «Трудовое право»
Other Titles: Possibilities of context training in solving problems of professional formation on the example of ‘Labour law’ discipline / Sagitova V.R., Nazmieva I.F.
Authors: Сагитова, В. Р.
Назмиева, И. Ф.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 окт. 2019 г. / редкол. : С.А. Важник (отв. ред.) [и др.]. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – С. 84-88.
Abstract: В статье поднимается вопрос возможностей контекстного обучения в решении проблем профессионального становления студента при освоении юридических дисциплин. Конфликты и кризисы профессионального самоопределения студентов тесно переплетаются с противоречиями образовательного процесса и отражаются на мотивации к обучению работе по специальности после окончания обучения в вузе. Контекстное обучение в преподавании юридических дисциплин представляет собой квазипрофессиональную деятельность, объединяющую в себе как учебную, так и будущую профессиональную деятельность, что обеспечивает не только быстрое усвоение материала, но и формирование образа профессионала.
Abstract (in another language): The article raises the question of the possibilities of contextual learning in solving problems of professional development of students studying legal disciplines. Conflicts and crises of professional self-determination of students are closely intertwined with the contradictions of the educational process and affect the motivation to learn to work in their field of studies after graduating. Contextual learning in the teaching of legal disciplines is a quasi-professional activity that combines both educational and future professional activities, which provides not only rapid assimilation of the material, but also the formation of the image of a professional.
Description: Раздел 2. Управление знаниями в системе гуманитарных наук и гуманитарного образования = Section 2. Knowledge management in humanitarian education
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/234164
ISBN: 978-985-7224-82-1
Appears in Collections:2019. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84-88.pdf451,17 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.