Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/228595
Title: | Инновации в преподавании химии в технических вузах: иллюзии и реальность |
Authors: | Удрис, Е. Я. Григорьева, О. Ю. Осина, М. А. Макаревич, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : Изд. центр БГУ |
Citation: | Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 14. — Минск : Изд. центр БГУ, 2018. — С. 180-190 |
Abstract: | Проведен сравнительный анализ эффективности современных методов преподавания химии, реализуемых в НИУ МЭИ. Представлены результаты работы сотрудников кафедры химии и электрохимической энергетики по использованию электронно-образовательных ресурсов и внедрению в учебный процесс информационно-коммуникационных технологий, дистанционных форм обучения, математических методов анализа, цифрового лабораторного практикума, пропедевтических курсов, балльно-рейтинговой системы оценивания студентов. Из результатов анализа следует, что каждый из рассмотренных методов имеет свои положительные и отрицательные стороны и позволяет решать определенные задачи. Только применение комплекса методов с учетом всех исходных условий может обеспечить качественное освоение дисциплины в свете компетентностного подхода к образованию. |
Abstract (in another language): | A comparative analysis of the effectiveness of modern methods of chemistry teaching, which are implemented in Moscow Power Engineering Institute (Technical University) has been carried out. Here we present the results of the work fulfilled by the staff of the Department of chemistry and electrochemical power engineering on the implementation of IC-technologies, electronic educational resources, distance learning, mathematical methods of analysis, digital laboratory practice, propaedeutic courses and the grade point average system for students’ academic achievements. The analysis has shown that each of the evaluated methods has its positive and negative sides and provides solution for certain problems. Only the application of a complex of methods, taking into account all the initial conditions, can ensure a qualitative mastery of the discipline within the competence approach to education. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/228595 |
Appears in Collections: | Выпуск 14 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
180-190.pdf | 147,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.