Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/228197
Title: | Дуализм инновационных подходов при организации учебного процесса в вузе |
Authors: | Алексеев, В. Ф. Лихачевский, Д. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 1. - С. 46-48. |
Abstract: | В статье рассмотрены процессы и явления, обусловливающие двойственность инновационных подходов при организации учебного процесса в вузе. Раскрыты возможные механизмы преодоления дуализма. Показано, что главной чертой новой парадигмы образования становится переход от образовательной концепции приобретения знаний, умений и навыков, необходимых для деятельности в определенных стандартных условиях, к концепции развивающего личность обучающегося, структурирующего системы непрерывного формирования творческого мышления и развития способностей обучающихся. |
Abstract (in another language): | The processes and phenomena causing the duality of innovative approaches in the organization of the educational process at the university are considered. The possible mechanisms for overcoming dualism are revealed. It is shown that the main feature of the new paradigm of education is the transition from the educational concept of acquiring the knowledge and skills necessary for activity in certain standard conditions to the concept of developing the personality of a student, structuring a system of continuous formation of creative thinking and development of students’ abilities. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/228197 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Алексеев_Лихачевский_ВШ_1_2019-046-048.pdf | 220,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.