Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/219613
Title: | Молчание в обучении: методологические и дидактические основы |
Other Titles: | SiIence in education: methodological and didactic fundamentals / Andrey D. Korol |
Authors: | Король, Андрей Дмитриевич |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Педагогика. – 2019. – № 4. – С. 5-15. |
Abstract: | В мире все возрастающего говорения проявляется молчание ученика как стадия - когда ему своего сказать нечего. В то же самое время существует огромный потенциал молчания как компетентности, во время которого ученик рождает свои новые смыслы, знания, вопросы. Молчание есть творчество, метафора, «перевозка» смыслов, что ведет ученика к открытию объектов окружающего мира через самопознание - открытие самого себя. В статье рассматриваются методологические и культурологические основы дидактики молчания, рассматривается взаимосвязь эвристического диалога и молчания. |
Abstract (in another language): | In the world of ever-increasing speaking, the student’s silence appears as the stage when they have nothing to say. At the same time, there is a huge potential of silence as the competence, through which the student produces new meanings, knowledge, questions. Silence is a kind of creativity, a metaphor, the “transportation” of meanings that lead the student through self-knowledge to the discovery of objects existing in the world through self-knowledge, i.e. the discovery of himself. The article deals with the methodological and cultural foundations of silence didactics, the relationship between heuristic dialogue and silence. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/219613 |
ISSN: | 0869-561X |
Appears in Collections: | 2019 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.