Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/218855
Title: Рефлексия в обучении как условие формирования иноязычной компетентности у будущих юристов (на примере немецкого языка)
Other Titles: Reflexion in training as a condition for the formation of foreign language competence by future lawyers (German language) / N. V. Abramova
Authors: Абрамова, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 213-217.
Abstract: В статье представлены различные подходы к определению понятия «рефлексия». Рассматриваются условия формирования иноязычной компетенции на основе рефлексивного подхода в обучении. Анализируются основные виды рефлексии и этапы рефлексивного управления. Приводятся примеры заданий на рефлексию на занятии по немецкому языку.
Abstract (in another language): The article deals with different approaches to the definition of «reflection». The conditions of formation of foreign language competence on the basis of reflexive approach in training are considered. The article analyzes the main types of reflection and stages of reflexive control. Examples of tasks for reflection in the German language study are given.
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/218855
ISBN: 978-985-566-738-5
Appears in Collections:2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
213-217.pdf618,33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.