Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/218853
Title: | Некоторые вопросы мотивации при изучении иностранного языка |
Other Titles: | Some questions of motivation for learning foreign language / M. А. Cherkas, А. N. Vorobyova |
Authors: | Черкас, М. А. Воробьёва, А. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 201-205. |
Abstract: | Мотивация учащихся при изучении иностранного языка возникает из единства привычно существующей установки и актуальной мотивации к учёбе. Установка создаётся путём передачи знаний на интересном и конкретном материале и развития умений, ссылаясь на практику. Она развивается в процессе взаимодействия объективных и субъективных значимых для личности факторов. |
Abstract (in another language): | The motivation for learning foreign language develops on the basis of a unity of a habit-forming attitude and situation-related motivation. Attitudes can only be conditioned by means of interesting and concrete teaching material and by developing skills, where by the main point is the practical relevance of both. Attitudes develop in the interaction of objective and subjective individually relevant factors. |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/218853 |
ISBN: | 978-985-566-738-5 |
Appears in Collections: | 2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
201-205.pdf | 741,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.