Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/218853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧеркас, М. А.-
dc.contributor.authorВоробьёва, А. Н.-
dc.date.accessioned2019-04-24T13:05:03Z-
dc.date.available2019-04-24T13:05:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationИностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 201-205.-
dc.identifier.isbn978-985-566-738-5-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/218853-
dc.descriptionРаздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики-
dc.description.abstractМотивация учащихся при изучении иностранного языка возникает из единства привычно существующей установки и актуальной мотивации к учёбе. Установка создаётся путём передачи знаний на интересном и конкретном материале и развития умений, ссылаясь на практику. Она развивается в процессе взаимодействия объективных и субъективных значимых для личности факторов.-
dc.language.isoru-
dc.publisherМинск : БГУ-
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание-
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика-
dc.titleНекоторые вопросы мотивации при изучении иностранного языка-
dc.title.alternativeSome questions of motivation for learning foreign language / M. А. Cherkas, А. N. Vorobyova-
dc.typeconference paper-
dc.description.alternativeThe motivation for learning foreign language develops on the basis of a unity of a habit-forming attitude and situation-related motivation. Attitudes can only be conditioned by means of interesting and concrete teaching material and by developing skills, where by the main point is the practical relevance of both. Attitudes develop in the interaction of objective and subjective individually relevant factors.-
Appears in Collections:2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
201-205.pdf741,65 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.