Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/217775
Title: | Особенности локализации видеоигр |
Other Titles: | Localization features of videogames / V. A. Kuncev, D. R. Tovmirzayev |
Authors: | Кунцев, В. А. Товмирзаев, Д. Р. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 510-515. |
Abstract: | Целью статьи является исследование особенностей локализации (перевода и адаптации) видеоигр с английского языка на русский, а также выявление типичных ошибок при переводе текстов, представленных в играх, и причин этих ошибок. |
Abstract (in another language): | The aim of the article is to research the peculiarities of video game localization (translation and adaptation) from the English language into Russian, to reveal the typical translation mistakes of the texts used in games and the reasons of these mistakes. |
Description: | Раздел 4. Литературоведение, перевод и интерпретация текста = Section 4. Literature studies, translation and text interpretation |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/217775 |
ISBN: | 978-985-566-650-0 |
Appears in Collections: | 2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
510-515.pdf | 267,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.