Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/210224
Title: | Типичные недочеты в содержании и композиции вторичных информационных текстов учащихся (поданным констатирующего эксперимента) |
Authors: | Таяновская, Ирина Владимировна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2004. - № 2. - С. 101-106. |
Abstract: | На основе констатирующей диагностики выявлены и описываются с целью дальнейшей профилактики основные недочеты в содержании и композиции конспектов, составленных школьниками 14-15-летнего возраста: смысловая неполнота, диспропорциональное исключение информации, сохранение дублирующихся сведений, недостаточная широта и последовательность использования буквенно-цифровых обозначений, отсутствие попыток сформулировать вывод из текста и др. |
Abstract (in another language): | Main deficiencies in the content and composition of abstracts made by 14-15 year old schoolchildren are revealed and described on the basis of ascertained diagnostics with the aim of carrying out precautionary measures: sense incompleteness, disproportional exclusion of information, insufficient breadth and sequence of the use of letter-figure designation, absence of attempts to formulate the conclusion drawn from the text, etc. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/210224 |
ISSN: | 0372-5375 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2004, №2 (жнівень) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
101-106.pdf | 4,04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.