Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/210224
Title: Типичные недочеты в содержании и композиции вторичных информационных текстов учащихся (поданным констатирующего эксперимента)
Authors: Таяновская, Ирина Владимировна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2004
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2004. - № 2. - С. 101-106.
Abstract: На основе констатирующей диагностики выявлены и описываются с целью дальнейшей профилактики основные недочеты в содержании и композиции конспектов, составленных школьниками 14-15-летнего возраста: смысловая неполнота, диспропорциональное исключение информации, сохранение дублирующихся сведений, недостаточная широта и последовательность использования буквенно-цифровых обозначений, отсутствие попыток сформулировать вывод из текста и др.
Abstract (in another language): Main deficiencies in the content and composition of abstracts made by 14-15 year old schoolchildren are revealed and described on the basis of ascertained diagnostics with the aim of carrying out precautionary measures: sense incompleteness, disproportional exclusion of information, insufficient breadth and sequence of the use of letter-figure designation, absence of attempts to formulate the conclusion drawn from the text, etc.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/210224
ISSN: 0372-5375
Appears in Collections:2004, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
101-106.pdf4,04 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.