Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/210186
Title: | Уровень информационно-психологической готовности старших подростков к развитию умений конспектирования (по данным анкетного опроса) |
Authors: | Таяновская, Ирина Владимировна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2004. - № 1. - С. 104-109. |
Abstract: | На основе анкетных данных анализируются методические предпосылки формирования у подростков умений по конспектированию. Рассмотрены представления школьников о конспектах как специфичном виде текстов, об их роли в учебно-речевой практике и трудностях процесса конспектирования. Особо отмечаются моменты, связанные с отбором информации, ее упорядочением, сокращением речевой и графической формы конспекта. |
Abstract (in another language): | Methodical preconditions for developing adolescents' skills of making an abstract are analysed using the data from questionnaires. The paper discusses schoolchildren’s perceptions of the abstract as a special kind of text, of its role in the learning and speaking practice and the difficulties involved in the process of making an abstract. Special attention is given to issues relating to the selection of information, its arrangement, the reduction of the speech and graphic form of an abstract. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/210186 |
ISSN: | 0372-5375 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2004, №1 (красавік) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
104-109.pdf | 4,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.