Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/199790
Title: | Проблема мотивации студентов высших учебных заведений |
Other Titles: | Problem of students‘ motivation of higher educational institutions / E. Bogacheva, A. Skibinskaya |
Authors: | Богачёва, Е. С. Скибинская, А. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2018 : environmental problems of the XXI century : материалы 18-й международной научной конференции, 17–18 мая 2018 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, д-ра с.-х. н., проф. С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2018. – Ч. 1. – С. 13-14. |
Abstract: | В системе высшего образования нужно с самого начала четко определить и объяснить всем участникам образовательного процесса, в чем состоят роли преподавателя и студента, а также необходимость самостоятельной работы студента как неотъемлемого элемента процесса присвоения знаний. От студентов необходимы проявление собственной воли и активности в реагировании на стимулы преподавателя – в противном случае, нельзя упрекать преподавателя в низкой эффективности организации стимулирующих педагогических воздействий на студента. |
Abstract (in another language): | In the system of higher education, it is necessary to clearly define and explain to all participants of the educational process from the very beginning, what are the roles of the teacher and student, and also the need for the student to work independently as an integral element in the process of appropriating knowledge. In the system of higher education, it is necessary to clearly define and explain to all participants of the educational process from the very beginning, what are the roles of the teacher and student, and also the need for the student to work independently as an integral element in the process of appropriating knowledge. |
Description: | Социальные и экологические проблемы современности |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/199790 |
ISBN: | 978-985-7205-18-9; 978-985-7205-19-6 (ч. 1) |
Appears in Collections: | 2018. Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.