Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/188783
Title: | Инновации в высшем образовании: методологические и теоретические подходы и их практическая реализация |
Other Titles: | Innovations in higher education: methodological and theoretic approaches and their practical implementation / V. P. Tarantey |
Authors: | Тарантей, В. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2017. - № 2. - С. 89-94 |
Abstract: | На обширном теоретическом и практическом материале охарактеризованы сущность понятия «инновация в образовании», методологические и теоретические подходы в инновационной сфере образовательного процесса и их практическая реализация в современном высшем профессиональном образовании. Доказывается, что особую цен¬ность имеют методологические представления об инновациях в образовании – инновационных процессах в профес¬сиональном образовании, инновационной динамике и новых знаний и т. д. Отмечено, что инновации в образовании можно внедрить через формы и методы обучения, а также инновационные технологии. В полемике со многими авторами констатируется, что педагогической инноватикой можно считать более глубокое и обширное нововведение, приводящее к реализации стержневой инновационной идеи. Вывод подтверждается несколькими примерами из собственных исследований и научных поисков других авторов. = In the article on extensive theoretical and practical material are characterized the concept’s «innovation in education» essence, the methodological and theoretical approaches in the innovative sphere of the educational process and their practical implementation in the modern higher vocational education. It is proved that methodological ideas about innovations in education (the innovative processes in professional education, innovation dynamics and new knowledge, etc.) are of particular value. Innovations in education can be made through the forms and methods of education and through innovative technologies. It is stated that pedagogical innovation can be considered a deeper and broader innovation, leading to the realization of a core innovative idea in controversy with many authors. This conclusion is argued by several examples from different authors’ scientific research. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/188783 |
ISSN: | 2521-6783 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.