Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/184768
Title: | Эвристический диалог как модель работы над текстом на занятиях по русскому языку как иностранному |
Authors: | Король, А. Д. Бэкман, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Вышэйшая школа. - 2015. - № 3. - С. 43-45. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме использования эвристического диалога в качестве модели работы над текстом на занятиях по русскому языку с иностранными студентами. Анализируется роль эвристического диалога как активного инструмента. Представлено сопоставление традиционных этапов работы над текстом с иностранными студентами и структурой эвристического диалога, состоящей из трех вопросов: Что? Как? Почему? = The article is dedicated to the use of the heuristic dialogue as a model of the text working on the lessons of the Russian language as foreign. The authors analyze the role of the heuristic dialogue as the active tool. The article presents a comparison of the traditional stages of work on the text with foreign students and the structure of the heuristic dialogue consisting of three questions: What? How? Why? |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/184768 |
Appears in Collections: | 2015 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.